Branżowy specjalista o powodach zbanowania Plague Inc. w Chinach

Daniel Ahmad, starszy analityk w firmie Niko Partners, podał trzy powody, przez które gra Plague Inc. od studia Ndemic Creations została usunięta z dystrybucji w Chinach.

Na przełomie lutego i marca pojawiły się wiadomości, że chiński rząd zdecydował o usunięciu z cyfrowej dystrybucji gry Nie podano wówczas dokładnie, dlaczego tak się stało. Rzucono tylko lakonicznie coś o „treściach, które, zgodnie z ustaleniami Chińskiej Administracji Cyberprzestrzeni, zostały uznane w Chinach jako nielegalne”. Teraz, nieco ponad dwa tygodnie później, Danielowi Ahmadowi, dobrze znanemu branżowemu specjaliście i starszemu analitykowi w firmie Niko Partners, udało się poznać szczegóły. Na Twitterze podał on trzy powody, przez które Plague Inc. zniknęło ze sprzedaży w Państwie Środka.

Po pierwsze, gra nie posiadała odpowiedniej licencji, by móc być dystrybuowana w Chinach. Na nieszczęście, najprawdopodobniej wzrost jej popularności związany z epidemią koronawirusa zwrócił uwagę urzędników, którzy podjęli decyzję o jej zdjęciu.

Po drugie, co również jest związane z trwającą obecnie pandemią, Plague Inc. zostało uznane za produkcję mało wrażliwą w obecnych czasach. Wszystko przez jej tematykę, czyli zarażanie ludzi różnymi chorobami i doprowadzanie ich do śmierci.

Po trzecie, chińskie władze uznały, że w samej treści gry są pewne nieścisłości. Problem stanowi między innymi mapa. Nie zostało podane, o jakie konkretnie błędy chodzi, lecz niewykluczone, że jedną z kości niezgody jest brak w Plague Inc. wyspy Tajwan.

Choć Plague Inc. i jego zbanowanie w Chinach to obecnie bardzo medialny temat, stanowi on jedynie wierzchołek góry lodowej. Jak podał Ahmad, rząd tego państwa ostatnio namierzył sporo gier, które nie posiadają odpowiedniej licencji bądź zawierają niewłaściwe treści. Walka z nimi będzie trwała. Aby zabezpieczyć się przed ewentualnymi kłopotami, firma Apple jakiś czas temu wystosowała specjalną notkę do wszystkich deweloperów, których gry obecne są w chińskim App Store, by postarali się oni o specjalny numer licencyjny najpóźniej do 30 czerwca tego roku. Podobne rozwiązanie obowiązuje już w sklepie Google Play.

Źródło:
"AlexB" - GRY-OnLine


Klemens
2020-03-17 17:35:43